تعمیر آسانسور

ساخت وبلاگ

يکی از مشکلات ساختمان نشینی، ناتوانی در مدیریت ساختمان است كه اين روزها در بسیاری از ساختمان ها دیده می گردد. مشکلاتی مثل عدم پرداخت شارژ، نظافت ساختمان، نگهداری از آسانسور در ساختمان، هزینه نصب و تعمیر آسانسور و از اين قبیل مشکلات در ساختمان ها بیداد می كند.

در ادامه به يکی از اين مشکلات كه در ساختمان های فاقد آسانسور است می پردازیم. همانطور كه طبق قانون تملک ساختمان ها ذكر شده، ساختمان های بالی ۴ طبقه باید آسانسور داشته باشند و اگر ندارند باید اقدام به نصب آسانسور در ساختمان نمايند.

نصب و تعمیر آسانسور آسانسور در ساختمان های قدیمی

در ساختمان های کمتر از ۴ طبقه حتما الزامی به نصب و تعمیر آسانسور وجود ندارد مگر اينكه خود ساكنین و اهالی ساختمان احساس كنند كه آسانسور نیاز دارند و با همكاری يکدیگر در ساختمان شان آسانسور نصب شود. اما طبق قوانین ساخت و ساز ساختمان ها باید سازنده ساختمانی بیش از ۴ طبقه، آسانسور نصب كند.

به طور کل طبق قوانین نظام مهندسی، سازندگان موظف هستند برای ساختمان های بیش از ۴ طبقه، آسانسور پیش بینی و اجرا کنند. كه به دنبال نیاز آسانسور در ساختمان های قدیمی، باید مدیر ساختمان و اهالی ساختمان شروع به استعلام قیمت نصب و اجرای آسانسور، تحقیق برای مكان نصب آسانسور را انجام دهند.

مخالفت بعضی از اهالی ساختمان با نصب و تعمیر آسانسور

يکی از مشکلات بزرگی كه در نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی پیش می آید، مخالفت ساكنان ساختمان، به خصوص اهالی طبقه اول ساختمان با نصب آسانسور است.  طبیعتا کسی كه در طبقه اول زندگی می كند خیلی نیاز مبرم به آسانسور ندارد و احتمال زیاد هم با نصب و تعمیر آسانسور مخالفت می كند و طبق قانون تملک ساختمان نشینی باید همه اعضای ساختمان هم در اجرای آسانسور و هم در پرداخت سهم خود برای هزینه نصب و تعمیر آسانسور همكاری نمايند.

نوع دیگری از مخالفت در نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی

بعضی از مواقع اين مخالفات فقط به علت برداشتن هزینه نصب و تعمیر آسانسور روی دوش اهالی طبقات اول ساختمان است، اما گاهی ممكن به علت فرسوده بودن ساختمان و نداشتن جای آسانسور، نصاب آسانسور پیشنهاد دهد قسمتی از واحدهای هر خانه به مكان آسانسور اختصاص بیابد كه در اين صورت نیاز به تخریب قسمت مورد نظر برای آسانسور هستیم كه مخالفت و اعتراض بعضی از مالکین منطقی است و باید به دنبال راه حل اساسی باشیم یا اينكه بتوانیم مالکین را راضی به اين كار كرد.

راه حل چیست؟

اگر در ساختمانی ۴ طبقه، اهالی سه طبقه به جز طبقه اول در نصب آسانسور موافق باشند و مجموع مساحت اين سه واحد، بیش از واحد طبقه اول باشد، اعتراض مالک معترض كه ساكن طبقه اول است رد می گردد و مالکین با مراجعه به مراجع قضایی حکم اجرای آسانسور را می گیرند و نهایتا خسارت طبقه اول از سوی مالک طبقات ۲ و ۳ و ۴ پرداخت می گردد.

نصب و تعمیر آسانسور

 

تعمیر آسانسور...
ما را در سایت تعمیر آسانسور دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : الفباوب mohanadomidi بازدید : 163 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1400 ساعت: 18:28

امروزه اهمیت استفاده از سرویس و تعمیر آسانسور را همه ما درک می كنیم. استفاده از این وسیله نقلیه، زندگی را برای ما آسان تر كرده است. فرقی ندارد كه در منزل، محیط كار و یا فضاهای تجاری آسانسور نصب شده باشد، این وسیله نقلیه يک اختراع عالی برای جا به جایی راحت از يک مكان به مكانی دیگر است.

اما باید در نظر داشته باشید كه مثل دیگر وسایل كامپیوتری و موتوری، آسانسورها هم هر از گاهی نیاز به سرویس و تعمیر دارند و اینجاست كه شما نیاز به يک شرکت خدماتی حرفه ای برای تعمیر آسانسور و سرویس و نگهداری آسانسور ساختمان خود خواهید داشت.

تعمیر آسانسور شرق تهران

تعمیر آسانسور غرب تهران

تعمیر آسانسور شمال تهران

تعمیر آسانسور جنوب تهران

علاوه بر سیستم خدمات رسانی سریع خرابی آسانسور و تعمیر آسانسور مستقر در هر منطقه، سیستم سرویس نگهداری پیشگیرانه هم به صورت منظم و ماهانه جهت هر آسانسور در تاریخ مشخص و از قبل برنامه ریزی شده، كنترل می گردد.

همه دستورالعمل های سرویس و تعمیر آسانسور و فرمهای بازدید ماهیانه در اختیار بهره برداران قرار می گیرد تا مشترکین هم در جریان چگونگی انجام خدمات قرار گیرند. همینطور همه آسانسورها هر 6 ماه توسط مهندسین واحد كنترل کیفیت بازدید می گردند تا از لحاظ کیفیت عملكرد خدمات آسانسورها را كنترل كنند.

سرویس و تعمیر آسانسور در تهران

امروزه اهمیت استفاده از آسانسور را همه ما درک می كنیم. استفاده از این وسیله نقلیه زندگی را برای ما آسان تر كرده است. فرقی ندارد كه در منزل، محیط كار و یا فضاهای تجاری آسانسور نصب شده باشد، این وسیله نقلیه يک اختراع عالی برای جا به جایی راحت از يک مكان به مكانی دیگر است.

اما باید در نظر داشته باشید كه مثل دیگر وسایل كامپیوتری و موتوری، آسانسورها هم هر از گاهی نیاز به تعمیر دارند و اینجاست كه شما نیاز به يک شرکت خدماتی حرفه ای برای سرویس و تعمیر آسانسور ساختمان خود خواهید داشت.

همثل دیگر تجهیزات مدرن، آسانسورها هم تكامل یافته و تكنولوژی آن ها رو به پیشرفت است. آسانسورها در طول عمر خود نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. كارشناسان آسانسور مانا امكان سرویس آسانسور، سرویس و تعمیر آسانسور مدرن سازی و بازرسی و دیگر خدمات آسانسورهای مسکونی را برای شما فراهم می كنند.

زمانی كه آسانسور خراب شود كاركنان، مشتریان، فروشندگان و بازدیدكنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد. در حقیقت از كار افتادگی آسانسور بر روند كار تاثیر منفی گذاشته و جا به جایی وسایل از يک طبقه به طبقه دیگر دشوار خواهد شد. برای کسانی كه آسانسور در منزل خود دارند، خدمات تعمیری برای کمک به اشخاصی كه در مرحله اول به آسانسور نیاز دارند، بسیار ضروری است.

خراب شدن آسانسور به مرور زمان باعث پوسیدگی و خوردگی شده و این پوسیدگی باعث از كار افتادن آسانسور می گردد. آسانسور مانا با کدها، بهترین شیوه ها و نیازهای ساختاری در سطح تجاری و مسکونی آشنا می باشند.

سرویس و تعمیر آسانسور

 

تعمیر آسانسور...
ما را در سایت تعمیر آسانسور دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : الفباوب mohanadomidi بازدید : 146 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1400 ساعت: 19:28

 

عملكرد آسانسور ساختمان خود را اندازه گیری كنید

شما باید بتوانید از عملكرد آسانسور خود برآوردی داشته باشید. به این شكل می توانید میزان استفاده، فواصل احضار شدن تعمیركار آسانسور و نشانه هایی كه خبر از مشكلات فنی آسانسور می دهند را ردیابی كنید. باید به صداهای نامعمول آسانسور یا مثلا جیرجیر كردن در آن توجه كنید. به این شكل هنگام تعمیر آسانسور راحت تر می توانید مشكل آن را تشخیص و به تعمیركار آسانسور انتقال دهید.

به صورت روزانه، آسانسور را از لحاظ عملكرد بررسی كنید

این كار باید همگام با ثبت عملكرد آسانسور انجام شود. هنگام وارسی آسانسور باید حواس تان باشد كسی عمدا اشتباهی نكرده باشد و همه چیز خوب كار كند. خراب كاری عمدی یكی از عوامل اصلی بوده كه به خراب شدن آسانسور و نیاز به تعمیر آن منجر می شود.

بخش هایی از آسانسور را كه به درستی كار نمی كنند، تعمیر كنید

چراغ های داخل كلید های آسانسور بالاخره خراب می شوند. چراغ های داخل كابین آسانسور هم ممكن است بشكنند یا بسوزند. بهتر است مطمئن شوید مشكلات این چنینی هرچه زودتر برطرف می شوند تا حادثه ای پیش نیاید یا ساكنین ساختمان اعتراضی نكنند.

از شوینده های صنعتی برای نظافت آسانسور دوری كنید

قطعات اصلی ساز و كار های داخلی آسانسور در تماس با مواد نا آشنا ممكن است فرسوده شوند. در واقع اصلی ترین علت مشكلات فنی آسانسور، فرسودگی به خاطر تماس با مواد شوینده ای بوده كه نیرو های نظافت ساختمان برای انجام امور نظافتی آن ها استفاده می كنند.

یکی از نکات نگهداری آسانسور این است که اگر شوینده ای كه مورد تأیید سازنده آسانسور نباشد در دسترس ندارید بهتر است اصلا از خیر استفاده از مواد شوینده بگذرید. می توانید با یك شركت خدمات امور نظافتی با تجربه تماس گرفته و از آن ها در این مورد راهنمایی بگیرید.

بیش از ظرفیت آسانسور از آن استفاده نكنید

نظافتچی های ساختمان كسانی می باشند كه بیشتر از همه با آسانسور وسایل سنگین حمل می كنند. استفاده بیش از ظرفیت آسانسور روی مكانیزم هایی كه موجب می شوند آسانسور درست كار كند فشار می آورد و این ..............

 

مشاهده مطلب کامل: نکات نگهداری آسانسور

تعمیر آسانسور...
ما را در سایت تعمیر آسانسور دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : الفباوب mohanadomidi بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 4 خرداد 1400 ساعت: 18:03

  •  

در منازلی که محل نصب اسانسور از پیش تعبیه نشده اقدام به نصب آسانسور از حیاط می شود. به دلیل عدم امکان ایجاد چاه آسانسور و موتورخانه در خانه های قدیمی و در صورتی که ساختمان کمتر از چهار واحد داشته باشد، نصاب آسانسور در تهران اقدام به نصب آسانسور هیدرولیکی می  کند.

آسانسورهای هیدرولیکی علاوه بر ایجاد سر و صدای کمتر نیازی به برق سه فاز نیز ندارند. نصب آسانسور هیدرولیکی به تخریب کمتری نیاز دارد و این هزینه  های نصب را نیز کاهش می  دهد. اغلب شرکت های نصب آسانسور در تهران گارانتی یک ساله به مشتریان ارائه می دهند.

نصب آسانسور در تهران به طور متوسط تا سه هفته به طول می  انجامد. از معایب آسانسور هیدرولیکی، محدودیت آن در سرعت و ارتفاع است. بهتر است از طریق شرکتهای نصب آسانسور در تهران از کیفیت آسانسور هیدرولیکی اطمینان حاصل کنید چون هر چه این نوع بالابر ارزان تر و کیفیت کمتری داشته باشد عمر کوتاه تری دارد.

 خدمات سرویس و نگهداری آسانسور شرق تهران

نصب آسانسور یکی از مهم ترین ابزارهای رفاهی است که نبود آن خلل بزرگ و جبران ناپذیری به پیکر ساختمان و افرادی که قرار است در آن زندگی کنند، وارد می کند.

حال در این میان سرویس و نگهداری آسانسور اگرچه در رتبۀ دوم قرارمی گیرد، ولی با نگاهی هرچند اجمالی درمی یابیم که شاید حتی از نصب آن نیز حیاتی تر است تا خطرات احتمالی چون سقوط، گیر افتادن افراد بین طبقات و … مرتفع شده و تا حد امکان از بروز خرابی جلوگیری شود و عمر مفید آن نیز افزایش یافته و هزینه های سرسام آور تعمیرات تخصصی آسانسور را نیز به دنبال نداشته باشد.

اگرچه نازل  ترین قیمت و بهترین کیفیت، بازده و کارایی می تواند جزء اصلی ترین خدمات سرویس و نگهداری آسانسور شرق تهران باشد.
اما مسلماً کار به همین جا ختم نشده و کارشناسان این مجموعه .........

نصب آسانسور در تهران

 

تعمیر آسانسور...
ما را در سایت تعمیر آسانسور دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : الفباوب mohanadomidi بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت: 17:48

آسانسور ها عموما به وسیله موتور الكتریكی به صورت عمودی حركت می كنند این موتو ها مثل یك بالابر معمولی با كمك كابل های كشش و سیستم متقابل وزن كار جابه جایی را انجام می دهند.

شاخص های مهم آسانسور می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مكانیزه چاله
  • استفاده های ویژه
  • محل قرارگیری آسانسور
  • نوع ساختمان
  • ارتفاع ساختمان
  • مكانیزه چاهك

معرفی انواع آسانسور

  • آسانسورهای هیدرولیك
  • آسانسور های كششی
  • آسانسورهای وینچی
  • آسانسور های مغناطیسی
  • آسانسور های كارگاهی

آسانسور های هیدرولیك

یكی دیگر از انواع آسانسور می توان به آسانسور های هیدرولیك كه به وسیله یك پیستون در قسمت پایینی آن نگه داشته می شود و به سمت بالا حركت می كند اشاره كرد. این نوع آسانسور ها دارای سرعت .......

انواع آسانسور

تعمیر آسانسور...
ما را در سایت تعمیر آسانسور دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : الفباوب mohanadomidi بازدید : 118 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت: 18:03

اين آسانسور دارای قطعات زيادی بوده و نصب آن ها مستلزم دقت بالایی است. معمولا در یک پک آسانسور كششی بالغ بر ۶۰ نوع قطعه وجود دارد. اين قطعات یک به یک نصب شده و آسانسور را شامل می شوند.

آسانسور كششی

آسانسور كششی در بیشتر ساختمان ها استفاده می شود. اين آسانسور شامل سه نوع گیربكس، گیرلس و روملس است. نوع گیربكسی آن از موتور گیربكس دار برای تدمین نیروی حركتی استفاده كرده

و نوع گیرلس آن از موتور بدون گیربكس يا همان موتور گیرلس برای حركت بهره می برد.

اما آسانسور روملس به معنی آسانسور بدون موتور خانه يا MRL است. وقتی فضای كافی برای ساخت موتور خانه وجود نداشته باشد از اين نوع آسانسور آستفاده می شود. در آسانسور روملس یک فضای كوبررسی در چاه آسانسور برای موتور در نظر گرفته می شود.

به علت استفاده از قطعات متنوع در نصب آسانسور كششی بررسی از آن مشكل است. ولی به لحاظ كارایی و قیمت بسيار به صرفه است. مراحل نصب آسانسور كششی و تعمیر آسانسور در تهران را به کارشناسان مجرب آسانسور مانا بسپارید.

نصب آسانسور كششی

مراحل نصب آسانسور كششی

بعد از ساخت سازه آهنی و در واقع آهن كشی چاه آسانسور، نصاب آسانسور مرحله اول از مراحل نصب آسانسور كششی كه نصب ریل آسانسور است انجام می دهد.

ریل از قطعات اصلی و مهم آسانسور است كه در هدایت كابین و جلوگیری از لرزش های افقی آن نقش مهمی ایفا می كند. ریل ها معمولا به صورت شاخه های ۵ متری با مقاطع متنوع (T5 T9 T16) با توجه به ارتفاع، سرعت و ظرفیت آسانسور ها بكار برده می شود.

ریل ها توسط قطعاتی به نام پشت بند و ..........

ادامه مطلب: نصب آسانسور كششی

تعمیر آسانسور...
ما را در سایت تعمیر آسانسور دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : الفباوب mohanadomidi بازدید : 138 تاريخ : شنبه 1 خرداد 1400 ساعت: 22:32